מדוע חשוב להחזיק ציוד כיבוי אש בכל מבנה משרדים?

מערכת שורש  טו סיוון, תשפא  5/26/2021

רוצים לגלות אילו פתרונות כיבוי אש מתאימים למבנה המשרדים שלכם? צרו קשר עם המומחים של אמין הנדסת אש
.......................

מדוע חשוב להחזיק ציוד כיבוי אש בכל מבנה משרדים?

צילום: canva

החזקת ציוד כיבוי אש חשובה בכל מבנה, אך חשיבותה עולה כשמדובר במבנה משרדים, בין אם כדי לשמור על בטיחותם של העובדים עצמם ובין אם כדי לשמור על המבנה ועל הרכוש בתוכו. מעבר לכך, החוק מחייב להחזיק ציוד כיבוי אש במבנים, ומאגד בתוכו גם נהלי הגנה מפני אש אשר מטרתם היא להעלות את מודעותם של העובדים לנושא ולעזור להם להבין כיצד לנהוג במקרה של שריפה.

עליכם לוודא שהמבנה עומד בכל תקני הבטיחות באש

על פי החוק על בעלי עסקים מוטלת האחריות להחזיק ציוד לכיבוי אש, לנקוט בצעדים הנדרשים למניעת שריפה, ולהבטיח שמבנה המשרדים עומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים. באמצעות עמידה בתקנים ניתן לבצע הערכות סיכונים, ובכך לזהות, לנהל וגם למזער את הסיכון לשריפה. תקני בטיחות באש מחייבים כל מבנה משרדים באשר הוא ועל בעל העסק לוודא שהמבנה עומד בהם ושיש לו את כל הציוד הנדרש. כמו כן זה המקום גם לוודא, שהעובדים עוברים את ההכשרה המתאימה, על מנת שבמקרה חירום יוכלו לפעול בהתאם לנהלים הנכונים.

מערכות בטיחות וציוד כיבוי אש אינם מותרות

מערכות גילוי וכיבוי אש הן חובה ולא מותרות בכל מבנה משרדים וחשוב שהן יהיו פונקציונליות לחלוטין. כמו כן מעבר להחזקה והתקנה של ציוד כיבוי אש, יש לוודא שהציוד נבדק בהתאם לדרישה ומתוחזק כראוי, כדי שניתן יהיה לעשות בו שימוש בטוח במקרה של שריפה. במבנה משרדים יש להתקין מערכת גילי אש שמעוצבת לחוש חום קיצוני, עשן או שריפה ומתריעה במקרה חירום בהתאם לסוג המבנה וגודלו.

גם מטפי כיבוי אש הם ציוד חובה והם ממלאים תפקיד מכריע בהגנה על המבנה ועל הנמצאים בו. באמצעותם ניתן להילחם בשריפה בשלביה הראשונים. את המטפים צריך למקם בנקודות מפתח כך שניתן יהיה לגשת ולתפעל אותם בקלות. שילוט מתאים יספק הנחיות ברורות לגבי מיקום הציוד, לצד שילוט הכוונה לפתחי יציאה בטוחים.

מגדילים עם מינוי אחראי לבטיחות באש

מכיוון שבעלי עסקים חובשים הרבה כובעים, כאשר העסק גדול וכולל הרבה עובדים ובעלי תפקידים, כדאי למנות אחראי או אחראים לבטיחות באש, שיעברו הכשרה מיוחדת, יפעלו בהתאם לסוג העסק וגודלו ויוכלו לתפקד בשעת חירום.

רוצים לגלות אילו פתרונות כיבוי אש מתאימים למבנה המשרדים שלכם? צרו קשר עם המומחים של אמין הנדסת אש כדי לברר על מערכות וציוד שיגנו על חיי העובדים, תוך צמצום כל סיכון לפגיעה במבנה או בציוד.